onsdag 4 januari 2012

Det gåtfulla folket,

Musiken är på högsta möjliga nivå och den pumpar ljuvliga toner samtidigt som jag försöker hitta bilder till mitt Lekminne som jag håller på med just nu. Vi ska göra en video av ett lekminne som vi sedan ska visa upp i helklass. Jag har ju världens bästa mumitsa, hon kollade igenom alla foto album från när vi var små och hittade några bilder som man kan använda. Jag har valt att använda mig av några minnen som jag slår ihop, vi lekte sjukt ofta affär och gjorde våra hemlagade soppor på vatten, gräs och bär när vi befann oss på landet hos Farmor&Farfar. Och ibland var vi på äventyr i skogen som omringade landet. En dag så hittade vi ett gammalt hus/skjul/koja där det fanns förfallna möbler, till och med en spis haha! Ja fy, när man var barn och befann sig på landet - ren lycka och barndom! Sen fanns det ett annat hus som vi fick höra som barn att där hade bott tre killar, typ som de tre små grisarna och det var stökiga och smutsiga av sig. Tror jag? Kommer inte riktigt ihåg den historien :) Men ah, tänkte blanda ihop alla de minnena till ett sammanhängande minne. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar