måndag 16 januari 2012

En dag att fira!

Idag är det bara ett år kvar tills jag tar examen och är en ny examinerad pedagog som kommer vara en av Stockholms bästa förskollärare för jag är helt enkelt så awesome!?! Känns ganska skönt när man inser att det är inte mer än typ 5 kurser kvar och ett slutarbete. Och att få höra ".. nu när ni är inne på slutet av er utbildning." Priceless och läskigt på samma gång. För tänk, sen har jag aldrig sommarlov eller sovmorgon på samma sätt, aldrig CSN (det kommer vara skönt att få en fet lön jämfört med CSN) och jag ska söka jobb och praktisera allt det jag fått lära mig under dessa 3,5 år - stört! Så, här sitter jag just nu med lite mums i glaset och göra lite småuppgifter som måste lämnas in. Men ville bara annonsera för er att det minsann bara är ett, galet, litet år kvar nu. Mitt hjärta är lyckligt och känner mig extremt förväntansfull inför framtiden och nu när livet snart ska börja på riktigt. Idag började jag dock den sämsta kursen ever, men det gör inget - Just do it! Och kom ihåg den känslan som jag känner just nu, pumped up - NU KÖR VI!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar