måndag 4 juni 2012

För tidig eller förberedd?

När jag var nere i kära, fina, underbara, bästa Helsingborg för över en vecka sen så vart jag inne på Babyproffsen (fastän jag hört att man inte ska?!). Varför jag valde att fixa vagnen där nere är för att det stället (som tidigare inte var Babyproffsen) har så gryyyyym service. Första gången jag var på besök hos dem var redan i april för att bara få en uppfattning om vad jag gett mig in på, den oändliga barnvagnsdjungeln, då hängde en säljare med oss i över 40 minuter. Så nu när jag var nere igen så bestämde jag mig för att det var dags att beställa där nere, på grund av den grymma servicen man tidigare fått. Och även denna gången fick man otroligt bemötande, tror vi hängde med en säljaren i över 45 minuter denna gången med. Jag (vi) bestämde till slut för en vagn som blir så oerhört platt när man fäller ihop den, vilket var ett stort krav för Johnnie, och den hade inget onödigt fluffigt tyg. Utan den har raka och fina linjer med stilrent intryck, sträckt tyg, alltså inget överflöd haha! Det blev en Brio Sing. Jag har researchat och det är många som klagar på att den är bred och inte går att köra i natur. MEN GUESS WHAT?! Jag är ingen skogsmulle och kommer inte spendera särskilt mycket tid ute i bushen. Är en stadsbrud (spindlar AKTA! haha) och en strandbrud dock.. Men vilken vagn kan man köra i den sanden som finns på stranden? Typ ingen? Tur att jag har en stark man ;) Sedan att den är bred? Vilka affärer snackar människor om? Klart, vagnen kanske inte går in i alla miniaffärer i Gamla Stan, men jag tror jag överlever. En får väll vänta utanför med bebben/vagnen, (kanske får äta upp allt det här när jag väl använder vagnen, haha, men då vägrar jag erkänna det. Jag tycker designen är otroligt viktig!). Ett stort plus enligt mig är att den är så hög, jämfört med Emmaljungas som jag tidigare var inne på. Jag är ju så lång och skulle störa mig på att hela tiden böja mig ner till Sessan. Dessutom kvittar det vilken vagn man väljer, kommer alltid finnas kritik och åsikter. Kortfattat: Jag känner mig helnöjd över mitt (vårt) val och längtar tills vi ska få hämta den. Den är heeeeelrätt för oss! Valde Sand beige på liggdelen, Grass green på sittdelen och babyskyddet i en lime-grön?, med svart chassi. Den har en grym shoppingkorg under och är perfekt för stadsbrudslivet i Stockholm ;) Älskar att deras underdeler är svarta och matchar ihop med chassit. Kul också att byta färg, så hinner man inte tröttna. Och beige och grönt är ju minsann några av mina favoritfärger :) Låter som Johnnie inte fått vara med alls i det här valet, men han godkände allt och tycker den är fin - tur! Slängde även in en åkpåse från Bozz med lammskinn, så Sessan inte fryser när hon kommer i Oktober/November. 

(Den gröna på sittdelen är inte exakt så som på bilden, snyggare i verkligheten med andra ord. Dessutom är babyskyddet inte mörkgrönt/grått som på bilden utan svart med grönt inuti.)
(Hittade inte exakt rätta åkpåsen på Google, men tyyyyp såhär - mys!)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar