torsdag 28 juni 2012

Tröttis.

Sitter just nu och gör fransk manikyr med musik spelandes i öronen, medan babe kollar på fotboll. Det står just nu 2-0 till Italien, så han är inte så glad, han hejade nämligen på Tyskland i denna matchen. Ska snart hämta tvätten och fixa två smarriga mackor tänkte jag, en skön torsdagskväll helt enkelt. Har surfat runt på massa bloggar och fått en massa inspiration, vill fixa till sovrummet känner jag. Nu är min mobila bebis inlämnad på verkstad och jag kommer att få återse/få en ny om 2-3 veckor, så jag ska fixa en mobil under tiden. Kan ju inte vara utan mobil så länge?! Annars..? Jag är sjukt utmattad. Känns som min mage aldrig får vila, blir trött av alla lyft och böjande i magen från dagarnas arbete. Sen när man kommer hem från jobbet vill man ju inte ligga som en död fisk på soffan bara. Hoppas Sessan mår bra där inne :) Lyft och sånt ska ju inte skada fostret normalt sätt, snarare mig och min rygg, så det är lugnan med gungan. Känns även lite som att magen håller på att "tänjas" och växer, kanske det som spökar och gör lite ont? Men hon sprattlar lite då och då (ganska ofta), säkert för hon vill påminna mamma om att allt är finemang med henne där inne i sin "lyx-lägenhet". Men ojoj vad hon sprattlar om kvällarna nu! Min lilla skatt! Nä, nu mackor och sen sängen med en bok, för imorgon är det fredag och helg efter mitt pass på jobbet. YES! .. och just det, fixa klart manikyren kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar