onsdag 8 augusti 2012

Bildbomb var det ja!

Nu slänger jag in massa bilder från de senaste två veckorna. Först var mina föräldrar uppe på besök i en vecka och vi hann med både det ena och det andra, som exempel: "Sola" och lite bad (vi har ju konstaterat att det inte finns eller någonsin kommer finnas sådana stränder som finns i Helsingborg här uppe - sjukt bortskämda där nere), middagar, en hårig larv som ramlar ner rätt på mamma från ett träd, minigolf med avslutande glass som gav en naturlig läppenna-effekt runt läpparna, köpte vår första tvättmaskin och shopping. De var ju här när både jag och Johnnie hade den sista arbetsveckan kvar, så det blev mest häng på eftermiddagen. Den veckan flög snabbt förbi och efter mitt pass på jobbet så åkte vi direkt ner mor bästkusten - Helsingborg. Det är alltid skönt att komma hem till mami&papi <3 Samuel och Taina åkte även ner till Helsingborg för att spendera en vecka på den skånska Rivieran. På lördagen var det dags för oss att hämta vår efterlängtade vagn och tillbehör (ska ta bättre bilder på den så ni får se) , först blev det fel med färgen på bilbarnstolen men det löste sig till slut. Den är verkligen så fin, supernöjd med vår vagn! Senare på kvällen hade vi kräftskiva hemma hos Wrangs, vilket var supertrevligt. De där Wrangarna är sjukt roliga :) Käriääs var även med. De är verkligen det sötaste paret ever! På söndagen blev det kyrkan och sen grillning hos kusinerna i deras koloni. Sen under den kommande veckan hann vi med bio med Taina&Samuel, vi såg den senaste Batman filmen - vilket var awesome! Vi blev dock förbluffade över hur liten biograf det var i Helsingborg och salongens storlek samt ljudnivån innan filmen riktigt kommit igång. Det är ju inte som i Stolleholm precis. På onsdagen åkte Ponnie, jag och mami till Ullared faktiskt! Vilken dag! Vi var så trötta efteråt. Men vi fick handlat det mesta som vi behövde, så nu är vi till en viss del förberedda inför det som komma skall i våra liv. På torsdagen var det babyshower(!) för mig, som jag tänker skriva i ett eget inlägg. Under fredagen besökte vi olika bilaffärer och vi fynda vår älskling - Range Rover Evoque. Vi fick till&med ta den på en liten runda runt stan och fy vad skön den var! Vi blev ganska blixtkära i den bilen. Annars så var det massa fikande, shopping, skratt, myskvällar, film och vänner som stod på agendan när vi var nere. Träffade mina babes - Nina och InGa + barnen - vilket var efterlängtat <3 När det väl var dags för oss att åka hem så krävdes det mansstyrka och ingenjörshjärnor för att kunna packa bilen. Vi hade verkligen otroligt mycket packning efter den veckan, men det gick galant :) KORT OCH GOTT: Det var ljuvligt <3 

Skriver om min underbara babyshower sen :) Nu kallar tvätten och därefter ska vi hem till JensKlaraCharlie.
PUSS PÅ ER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar