onsdag 19 september 2012

Tihi!

Idag hände en ganska rolig grej på praktiken. Jag var med på förskolans APT-möte och tänkte att jag borde anteckna i stora drag så jag inte glömmer allt. Så jag tänkte att jag skulle skriva lätt och enkelt i punktform på mobilen, smidigt sådära. Chefen satt bredvid och frågade mig efter ett tag om jag verkligen var tvungen att sitta och smsa under mötet. Jag sa lite generat "Nej, jag antecknar". Men sen blev det så akward så jag tog upp det hederliga blocket och skrev resten i det. Efter mötet förklara jag igen och mena att så oprofessionell skulle jag aldrig vara och att det är det "nya", den yngre generationens sätt (skämtsamt) och hon kände sig dum och ursäktade för att hon tillhörde den äldre generationen och vi båda fick ett gott skratt :) det var ganska roligt! Vi båda kände oss lite dumma, hihi!

1 kommentar:

  1. Sånt har jag tänkt på ibland också - hur fel det kan se ut, fast man gör rätt egentligen...
    Tex om nån sitter i kyrkan och fixar med mobilen: jag förutsätter genast att de är uttråkade och sitter och surfar, men så läser de skrifterna eller har psalmboken där... Långnäsa till mig, haha. ;)

    SvaraRadera