onsdag 2 januari 2013

Julfirande och Frejas namngivelse/välsignelse

Nu sover dottra min och jag tänkte att jag får ta tillfället i akt och blogga lite nu på datorn om det som hänt på senaste och lägga in lite bilder, annars blir det ju bara korta blogginlägg med mobilen. Men vi åkte ju ner till Helsingborg och firade jul tillsammans med min familj som sagt och det var så otroligt mysigt. Och välbehövligt! Jag hade ju inte varit nere i Helsingborg på nästan ett halvår. Så det var verkligen skönt att få komma hem till föräldrarna och bara njuta och ta det lugnt med min fina familj. Jag var lite nervös inför bilresan, för Freja har ju inte suttit i en bil så länge. Men det gick galant! Hon sov typ hela resan med pauser för mat 2 gånger bara. Och sova borta var inga problem det heller. Hon somnade runt 22-tiden varje kväll, hon trivdes nog bra hemma hos mormor&morfar :) Vi alla fick fina julklappar och vi firade mig (23 år!! Galet!!), och åt god mat. Livet var gött med andra ord. Nu i helgen var det Freja och Esthers (12 dagar äldre kusin) välsignelse/namngivelse och det gick bra. Hon var ganska skrikig, eller som vi säger, hon instämde aktivt och högt ;) Fast om man tänker efter.. Med en sådan mamma som mig kan det väl inte bli något annat? haha. Tror det blev lite för mycket folk för henne också och hon kände nog på sig att hennes mamma var lite stressad och ur balans. Jag var så löjligt trött i söndags efter bilresan, det syns på bilderna som blev tagna, men ack så fin dag det var ändå. Freja fick massa fint även denna dag - Tack alla!  Jag måste nog erkänna, som jag gjort många gånger tidigare, att jag är en stolt mamma till denna flickan. Hon är verkligen den bästa som finns! Jag har känt sådan stor tacksamhet och kärlek under de 2 senaste veckorna som inte går att beskriva. Jag är otroligt lycklig! Vad hade jag för liv innan?!  
Jag älskar mitt liv och min underbara familj - vad är jag utan er?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar