tisdag 5 februari 2013

Stor tjej.

Nu var det ett tag sen sist, igen.. Men bloggen har inte hunnits med helt enkelt, eller jag/vi har prioriterat andra saker istället, som att mysa med Frejsan <3 Freja har hunnit ta sina 3 månaders sprutor och väger över 6.3 kg - duktig tjej! Hon tyckte inte om att ta spruta (vilket inget barn gör iofs) och hon skrek. Mitt lilla hjärta! Men sen var det lugnt, efter jag hade tröstat henne. Hon slapp få feber som många har en tendens att få efteråt - skönt. Nu var det gjort och nu dröjer det snart 1,5 månad tills nästa gång då hon är 5 månader. Käranån! 5 månader om 1,5 månad. Vad tiden går snabbt!! Vad snabbt hon växer. Stoppa tiden!! Jag har en surprise jag vill dela med mig av. Freja har ju alltid sovit i vår säng då hon älskar att vara nära och känna lukten av mamma och pappa. Men inatt! Jag testade att lägga ner henne i sin spjälsäng (vilket aldrig funkat innan) efter hennes kvällsmat och hon somnade ganska snabbt. Behövde inte vagga i hundra år så att säga. Hon somnade någon gång innan 22 och vaknade inte förrens 02.38 för att äta sitt nattmål. Jag blev helt chockad då jag insåg att hon har lyckats sova själv!! När jag gick och la mig våga jag knappt andas för man väntade bara på att hon skulle vakna vilken sekund som helst, men ack så fel jag hade. Hon åt sitt nattmål och jag la över henne i sin säng igen (vilket jag nästan var helt säker på att det aldrig skulle gå) och hon somnade om. Amazing! Sen sov hon till 05.20 då vi la över henne i vår säng, då J ändå skulle gå upp för jobb kort därefter, för att äta ännu en gång och sen somna om med mig. Mys <3 jag är så stolt över henne! Vi ska testa ikväll igen, håll tummarna för att det går ;) tänk att vi ska få tillbaka vår säng!! Hade nästan glömt hur det kändes att ha så mycket plats i sängen när man ska sova. Men vi ska inte ta ut hela segern ännu för det var ju premiär inatt, men en liten seger får jag allt kalla det :) Det finns hopp för hennes säng, after all. Tänk att min lilla älskling sov en natt själv - så grymt duktig!! Nä nu skall jag hoppa in i duschen för att sedan ta ett litet bad med min lilla skatt. Ha en trevlig kväll gott folk och håll tummarna ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar