lördag 22 juni 2013

Äventyr ute på Utö

När vi vaknade idag för andra gången (går upp vid 7 och äter och leker för att sedan ta en liten extra tupplur - Tack Dottern) så funderade vi kring hur dagen skulle kunna se ut och ringde några goda vänner för att se om de hade lust att gå till en lekplats med barnen. De hade redan planer på att åka ut mot Utö och vi joinade såklart! Jag personligen har aldrig varit ute på Utö och såg extra mycket fram emot dagens lilla resa. Jag är ju faktiskt från västkusten och egentligen född som sjöjungfru - så mitt hjärta bultade lite extra när vi såg vattnet och skulle åka båt. Båtresan tog cirka en timme och vi hann prata och fika lite. Det va verkligen supertrevligt!! I loved it! En söt liten hamn och flera bodar med olika verksamheter. Det kändes bara så avslappnande att gå runt i "lilla samhället" och det kändes som sommar, fastän att solen inte sken på oss idag. Barnen somnade och vi passade på att sätta oss vid en bänk med bord för att luncha. Sååååå trevligt! Våra män försvann vid ett tillfälle medan jag och Klara och barnen strosade runt. Helt plötsligt ser vi två rödhåriga och skäggiga män komma på varsin moppe. Haha! Vi dog! De var som små moppepojkar, superglada och nöjda. Men det var sjukt kul! Jag har aldrig kört en moppe så idag blev det även premiär för det och jag var grym ;) Nä men, det var verkligen en alldeles perfekt dag och vi kom fram till att vi ska hyra en stuga i augusti när vi kommit hem från Skåne, om det finns några stugor lediga. Det verkar vara en del som hänger där, och jag kan förstå varför. Det var mysigt och mitt sjöjungfrushjärta var extra lyckligt över att få vara nära båtar, hamnar, fiskebodar och havet med människor jag älskar. Sessan bjöd också på kalashumör - mammas tjej det där ;) Och fy vad det är mysigt att göra allt sånt här med barn. Äventyr med sin lilla familj är det bästa som finns. Jag känner att det här kommer bli en underbar sommar! ÄLSKAR LIVET!   



1 kommentar:

  1. Ser fantastiskt skönt ut. Har varit på Utö några gånger. Har ni varit på Fjäderholmarna och ätit? Också fint.

    SvaraRadera