söndag 26 juni 2016

Midsommar 2016

NU äntligen kan jag blogga igen och föra över bilder. Vår gamla dator checkade ut för cirka 2 veckor sedan, så jag kunde varken blogga eller fortsätta med arbetet med rensning utav bilder. Skönt med skatteåterbäring :) 

Den här helgen börjar nu lida mot sitt slut och jag kan bara säga att den har varit väldigt mysig, fastän stora dottern vakna sjuk idag igen. Jag har aldrig riktigt älskat midsommar eller snarare, midsommar har aldrig levt upp till mina förväntningar de senaste åren. Men i år! I år fann jag en ny kärlek för midsommar och denna högtid. Vi hade en alldeles perfekt midsommar med häng och dans kring midsommarstången i Tyresta by, och därefter hade vi släktmiddag med Johnnies sida. Våra barn är så välsignade med kusiner i samma ålder och glädjen man ser när de leker tillsammans är ovärderlig. Känslan under hela dagen var bara så otroligt mysig. Tänkte att jag lägger upp bilder så ni kan se vår helg istället. Dessutom var det Lovas första midsommar någonsin - gick kalas och hon verkade njuta till fullo hon med!

Igår vaknade barnen sjuka igen.. känns som att vi inte har varit helt friska på typ 3-4 veckor nu, vilket är väldigt tråkigt. Johnnie stannade hemma med kidsen och jag åkte iväg med mina bröder och svägerska på lite äventyr i Nynäshamn. Jag är ju en äkta sjöjungfru från västkusten och älskar havet och riktiga ständer med sand, men det är ju lite av en bristvara här uppe när det bjuds mer på skärgårdsmiljö. Men jag börjar se tjusningen här uppe.. Där vi var, Lövhagen/Knappelskär, var otroligt underbart. Så fort min lilla familj blivit frisk, det är helg och alla är lediga får vi åka dit igen. Freja skulle älska det! Det kändes konstigt att varken ha barn eller man med, men då kunde jag ju passa på att umgås med syskonen och svägerska lite extra mycket. 

Den här helgen har sannerligen varit mysig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar