lördag 23 juni 2012

Sommarlov och skojigheter,

blogg4

Det är ju värst vad tiden hinner springa iväg och vad bloggen glöms bort. Ändring och skärpning nu Johanna! Så vad har hänt nu i mitt liv? Hunken Johnnie och jag firade vår bröllopsdag (typ 2 veckor senare") med middag och promenad med avslutande film – en super mysig kväll helt enkelt. Vi har varit gifta i över två år. Redan har det rullat förbi två år och  jag är så otroligt lycklig över att jag får spendera hela evigheten med denna mannen. Det finns bokstavligen ingen bättre man, han är som gjord för mig. Sen har vi haft fin besök av Mathilda. Det var mycket trevligt må jag säga. Blev massa välbehövt snack och uppdatering, promenader i stan och filmkvällar. Jag jobbade under dagarna, så jag var ganska tröttis minsann, men det var verkligen superroligt! Hon är ganska awesome om jag får säga det själv. Hon kommer lätt bli den bästa mostern till Sessan i magen. Thilda åkte hem till Paradiset aka Landet, och det blev midsommar i hela Sverige. Jag och Klara-bara fixade kransar kvällen innan så vi skulle komma lite i stämning inför högtiden. Midsommar – vid 14-tiden kom vi fram till Tyresta by där vi åt lunch och massa jordgubbar. Det var ganska många andra som även hade valt att fira midsommar på Tyresta by som vi, så det var trevligt, en enda stor folkfest typ. Men vi pallade inte vara där hela dagen, så vi drog vidare hem till Jens&Klara och grillade och åt ännu flera jordgubbar. Jag kan inte få nog! Tror jag ska äta lite jordgubbar senare ikväll, med ovispad grädde dessutom – lycka!

 Desktop4

Nästa år kommer vår lilla sessa vara med och midsommar kommer vara helt annorlunda jämfört med hur det varit, kommer bli spännande och jag längtar så. Hon ska ha den sötaste sommarklänningen och en traditionell folkmössa på huvudet – redig midsommar-pingla! Mys! Men hon var ju faktiskt med och firade midsommar nu med, fast på ett annat sätt bara haha. Likaså att jag är redan nu en mamma egentligen fast på ett lite annorlunda sätt, men om typ 4 månader så kommer hon vara i famnen istället för i magen. Något som är ganska roligt är att jag kan se sparkarna tydligt nu, har ju kunnat känna dem ett bra tag, men i morse så testade jag att titta på magen samtidigt. Hon verkligen lever där inne, och rör sig för fullt!! Och vilka sparkar hon kan göra, super tydligt och starka! Det är verkligen mysigt att veta att hon lever och mår bra där inne, man blir så lycklig varje gång man känner att hon rör sig, ett livstecken varje dag <3 Jag har ju inte världens största mage, men barnmorskan berättade att det beror på att jag är så lång och slank, så det finns mer plats jämfört om man har “kort magparti”. Men det växer så det knakar vill jag allt lova. Den kommer bara bli större och större från och med nu. Just nu är jag i vecka 22 och har exakt 130 (ynka!) dagar kvar. Kommer ihåg när gravid-appen visade “235 dagar kvar”. Kära någon(!) vad tiden springer iväg, hon är snart här minsann. Undrar hur hon kommer se ut? Vilka drag kommer hon få från oss, och hur kommer de blandas? En sak är däremot säker, hon kommer vara mer än perfekt, för hon är ju en blandning av oss, hihi <3 Här är senaste bilden på magen, eller hennes lägenhet ;)

bild (9) finafinadu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar