fredag 17 augusti 2012

Var är du stranden?

Jag lyckas aldrig gå och lägga mig tidigt, eller har iallafall inte lyckats på snart två veckor. ILLA! Fast.. jag har ju i och för sig sovit middag om dagarna, så kanske det som gör att jag orkar vara uppe om kvällen. Lilla pluttan där inne är nästan starkast om kvällarna, då rör hon sig extra hårt tycker jag. Eller hon rör sig mycket på morgonen med... men det känns extra mycket på kvällen, eller när jag är hungrig. Kanske är hungrig nu? Min lilla SuperSessa! Idag fick jag och J vår lilla dag (obs! lilla dag) på stranden, vilket var superb! Det blev första stranddagen för Johnnie för i år (tragisk sommar!) så vi solade och badade för fullt. Det var faktiskt jättevarmt i vattnet - en helt underbar stund med andra ord. Men sen som vanligt molnade det på och solen försvann.. Varenda gång, verkligen, varenda gång jag har varit på stranden här uppe i Stockholm så har det slutat med att man gett upp och åkt hem på grund av molnen. Jag kommer ju från paradiset Helsingborg med sina långa stränder som avlöser varandra i flera kilometer, så jag är ju egentligen ganska bortskämd. Jag är praktiskt taget uppväxt på stranden. Mamma har alltid varit en soldyrkare och lärde oss tidigt vilken fantastisk plats stranden var. Så när vi åkte till stranden idag tänkte jag på hur stränderna här uppe är och insåg att de kommer ALDRIG komma i närheten av det som jag egentligen kallar strand, den riktiga stranden. Men det är väll något som man får stå ut med :) Som tur är kan man åka ner till Helsingborg under somrarna och njuta av den riktiga stranden och inhämta sin årliga dos (som jag inte fick i år!! Hur ska jag överleva?!). Stränderna här uppe känns nästan som ett skämt haha. Men en sak som inte finns nere i Skåne är ju alla vackra klippor! Det är vackert! Skärgården är ju riktigt svenskt och det kan man hitta här uppe på flera ställen. Sen tror jag inte att jag fått uppleva de riktiga pärlorna här uppe ännu och sommaren har ju inte varit riktigt enligt idealet (med alla moln på de fina dagarna). För när jag låg och sola såg jag en på facebook som laddade upp en bild på en strand, som ligger här uppe, som såg helt fantastisk ut. Så jag kan ju inte döma ut Stockholms stränder helt ännu. Det blir nästa års uppdrag - Hitta Stockholms strandparadis. För jag har ju inte varit på såååå många stränder egentligen. Men det var väldigt mysigt att vara en stund på stranden idag med min stora kärlek och få en dos av solen, så länge det varade innan molnen vann slaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar