tisdag 4 september 2012

Bebis-dag imorgon!

Det var mycket trevligt att träffa min kära vän Mattias. Vi tog en fika och tjöta som vanligt! Lovely! Sen när jag kom hem blev jag så trött så att jag var tvungen att ta en liten powernap. Vilket är perfekt för nu är man lite pigg (eller inte!) så man kan plugga lite mera. Usch, det är så mycket som ska hinnas läsas och det känns som att inget fastnar eftersom det är så mycket information. Men gott folk!! Imorgon!! Då är det verkligen en BEBIS-dag! Johnnie har tagit ledigt från jobbet för att kunna följa med mig på temagrupp, som man så fint kallar det, vilket är en träff där andra gravida med partners ska ses och få massa information inför det som komma skall. Så ska de beröra olika teman, som förlossning, livet efter osv. Det håller på hela förmiddagen och sen klockan 15.00 kommer vi befinna oss på Huddinge sjukhus för att gå på vårt andra ultraljud - äntligen! Vi ska få se vår lilla skatt ännu en gång, och då är hon 32 fullgångna veckor, alltså hon kommer vara mycket större. Lovar att jag lägger ut bild sen imorgon ;) Sen har jag tänkt på en sak.. Tänk så skulle de säga att det istället var en pojke nu? Haha! Spännande! Nä, tror det är en flicka fortfarande, för barnmorskan som utförde ultraljudet förra gången var gaaaanska säker på att det var en liten flicka. Men man kan ju alltid dubbelkolla. Jag märker, eller har märkt ett bra tag nu, att hon är mycket större nu och får in sparkar på revbenen lite då och då, och glappet precis mellan revbenen haha, vilket inte är så superskönt. Men det hör ju till! Vi är iallafall förväntansfulla och ser fram emot morgondagen, så nu ska jag läsa lite för att sedan få min skönhetssömn. Vi höres, och sov gott :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar