onsdag 5 september 2012

Bebisdagen!

Så idag har vi haft vår "bebisdag", då vi först var på temagrupp och sedan ultraljud. Dagen inledes ju inte optimalt, eftersom jag hade svårt att somna igår på grund av förkylning och lilla tjejen sparkade extremt mycket på revbenen. Men det var bara att ta sig upp imorse och bege sig till mödravård centralen. Den här temagruppen bjöd på olika övningar och massage tekniker, information om amning och livet efter förlossningen. Det var bra till början, sen var det ganska blahablaha. Men känns skönt att man ändå har fått lite nya insikter inför det som komma skall. Därefter blev det lite lunch och en powernap innan vi skulle till Huddinge sjukhus på vårt ultraljud. Och ultraljudet gick bra. Det är fortfarande en liten flicka kan vi meddela. Hon låg med huvudet neråt, långt ner, så moderkakan (som de skulle kolla om den låg i vägen som den gjorde vid vecka 18) är inte i vägen, vilket innebär att jag föder på det "vanliga" sättet. Skönt, nu kan man förbereda sig mentalt inför det. Vi fick tyvärr inga bilder, var lite svårt att se när hon nu var så stor. Men hon är mindre än vanligt (vikten), men godkänd! Det är ju 7 veckor till som ger henne tid att lägga på sig, och det är ju i slutet som de lägger på sig mest. Sen är det ju inte fy skam att hon inte är så stor, kanske blir en lättare förlossning ;) För det gör ju ingen skillnad om hon väger 2,900 eller 3,600, hon är frisk och fullt normal ändå. Jag kan ju tänka och föredra att hon är mindre, känns ju som att det vore vara lättare att föda en mindre bebis. Men som sagt, det är ett bra tag innan hon kommer och tid för henne att lägga på sig mer vikt innan det är dags att titta ut. 


Lilla fröken var inte så sugen på att visa sitt ansikte idag, men vi kunde ändå se lite grann och hon såg superfin ut. Kunde se hennes mun, ögon osv för en stund. Hon till och med gäspade för oss, mammas lilla plutta! Och hon hade hår kunde man se, det var lite fjun på huvudet som stod rätt upp i vattnet, haha. Om hon blir som mig så lär hon har hår för jag hade tydligen massa hår på huvudet när jag föddes. Can't wait until jag får se henne.Kommer bli så roligt att se hur hon kommer se ut och få hålla i henne, min alldeles egna bebis! iiih! Hon är redan nu den mest perfekta och vi älskar henne något oerhört <3 Tyvärr fick vi ingen bild, eftersom det var lite svårt att få något bra när det var så trångt och när syftet var att kolla moderkakan. Men vi fick iallafall se henne, vår lilla skatt! Men nu, göra lite te med honung och snyta mig för femtielfte gången :) Godnatt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar