måndag 18 mars 2013

Yes!!

Jag glömde skriva om dotterns sömn i och med att hon började med gröt. Första grötportionen fick hon sin andra vecka i Helsingborg och redan samma natt då hon fått gröt sov hon typ hela natten. Det var snarare jag som vaknade före henne och längtade tills hon skulle vakna för lite mat. Sova hela natten fortsatte hela veckan, jag fick till&med sova 8 timmar i sträck en natt, vaknade inte en enda gång på 8 timmar (aldrig hänt tidigare!!), då det brukar annars vara mat eller nappen. Alltså första veckan med gröt, sista veckan nere i Helsingborg, sov hon nu hela nätterna. När vi kom hem till Stockholm tog jag ju för givet att detta skulle fortsätta. Men naj naj!! Redan samma natt som vi kom hem ville hon äta redan efter 4 timmar - trött mamma :) Det är helt stört vad snabb man är på att vänja sig vid en viss tid av sömn. Så nu hela denna veckan har hon velat äta igen efter 4 timmars sömn, och i och för sig somnat om direkt efter men ändå. MEN! Här ligger jag nu 06.00 och väntar på att hon ska vakna för att äta sitt första mål, och hon har inte vaknat en enda gång under hela natten. Yes! Hoppas det fortsätter så här nu :) Hon är så grymt duktig, hon är ju ändå alltid duktig, men det blir en mindre trött mamma när hon sover såhär ;) oboy, vad hon kommer vara när hon vaknar, tur att jag förberett med amningshandduken - jag är redo haha! Mammas och pappas lilla älskling! <3 Bilderna nedan är från hennes första måltid av fasta föda - banangröt - nu en av hennes favoriter. På den nedersta bilden: "En till, tack!" :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar